Zvýšení ceny nemovitosti

Úvod Blog Zvýšení ceny nemovitosti

Rozhodli jste se prodat váš byt, váš dům, váš hrad nebo zámek? Samozřejmě se zámkem nebo s hradem by to bylo složitější, ale svůj dům či byt zvládnete prodat sami. Ať vás vedou k prodeji různé důvody, jeden cíl mají všichni prodejci stejný. Prodat co nejlépe, nejvýhodněji a za nejlepší cenu.

Zde je pár tipů, jak takové nejlepší ceny dosáhnout a následně za ni svou nemovitost prodat.

V první řadě si musíte uvědomit, jakou částku máte na účtě, kolik z ní jste ochotni investovat do případné rekonstrukce, modernizace a oprav. Nebo, zda si vzít úvěr, rozbít prasátko a investovat díky tomu více financí do domu či bytu a následně zúročit prodejem. Možností je spousta. Pokud na účtě nedisponujete velkou částkou, není potřeba vložit do oprav desítky nebo stovky tisíc. Některé opravy lze zařídit jednoduše, chytře a celkem levně.


Lokalita je důležitá

Jedním z nejdůležitějších faktorů, který má vliv na cenu nemovitosti, je její lokalita. V jakém prostředí nemovitost je, jací jsou sousedé, jaká příroda, dopravní dostupnost, příjezdové cesty, blízkost nebo naopak vzdálenost civilizace. Toto jsou věci, které jsou zásadní při prodeji, ale které bohužel nejdou ovlivnit, jsou pevně dané. I ten nejhezčí, právě zrekonstruovaný byt nebo dům nebude mít nikdy vysokou hodnotu, pokud bude situován v nepříjemné periferii, blízko vytížené silnice, blízko průmyslové zóny nebo v nebezpečné lokalitě. Naopak ten samý dům, situovaný v luxusní lokalitě, může mít až o čtvrtinu i více vyšší cenu.

Čím cenu můžeme dále zvýšit?

Další kritéria, která určují cenu nemovitosti, jsou její rozloha, stav, velikost, bezprostřední okolí. Pokud se k prodeji rozhodnete, na tomto všem se dá zapracovat. Dům nebo byt by měl vypadat na první pohled hezky, upraveně a funkčně. První dojem bývá zpravidla nejdůležitější a zásadní.
Venkovní úpravy nejsou náročné, posekat trávník, upravit květiny, prostříhat stromy, zamést cesty, uklidit na zahradě nebo na dvorku nestojí nic, nedá moc práce, ale výsledek je ohromující. U prodeje bytu tohle neřešíme, maximálně tak v oblasti lodžie s květinami nebo balkonu nebo vstupních dveří.

Zahrada

Zateplení domu

V prvé řadě je potřeba zvýšit funkčnost nemovitosti a její ochranu. Pokud zatéká do střechy, je potřeba ji opravit, vyměnit střešní tašky, prohlédnout krovy. Dobrá střecha je základ všeho.
Vlhkost domu bývá někdy problém i na opačném konci domu. Sklepní prostory bývají špatně izolované a proto i zde je důležité mít vše v perfektním stavu. Vlhký dům si nikdo nekoupí. A nebo koupí, ale s velkou slevou!
Dalším krokem, aby v nemovitosti bylo příjemně, je dobré a funkční topení. Stará kamna vyměnit za nová nebo úplně změnit způsob vytápění. S teplem souvisí výměna starých oken za nová, pravděpodobně plastová. A samozřejmě, pokud rozpočet dovolí, udělejte zateplení domu. Všechny tyto rekonstrukce novému majiteli ušetří ročně celkem dost financí a vám to dovolí navýšit prodejní cenu! Navíc, v zimě bude v domě tepleji a v létě příjemněji díky všem těmto úpravám.
Energeticky náročný dům je do budoucnosti neprodejný!

Zateplení domu

Další obytný prostor

Pokud váš dům disponuje dobrou půdou, ve které se doposud schovávaly odložené věci nebo sušilo prádlo, předělejte ji na obytnou část domu. Pěkné a šikovně řešené půdní podkroví nadchne nejednu mladou paní nebo její děti. Rozšíření obytného prostoru zvýší funkčnost a využije maximálně možnosti domu a zvýší výrazně jeho cenu. Většinu těchto stavebních prací můžete zvládnout sami a nebo si najmete renovovanou firmu.

Malé opravy - velký úspěch

Drobné, ale důležité úpravy se týkají nejen domu, ale i bytu. Kapající kohoutky, špatné wc, stará kuchyň nebo koupelna, popraskané zdi, stará výmalba zdí, popraskané obklady a dlažba, zašlé spáry, staré elektrické zásuvky…..tohle vše jde poměrně snadno a levně vyměnit, opravit, dát všemu novou a moderní tvář. Bíle vymalované a tedy čisté stěny udělají dobrý dojem. Prosvětlí celý prostor a působí neutrálně. Navíc, ani tyto úpravy nejsou nikterak finančně náročné vzhledem k tomu, jakou skvělou službu vám zajistí.

Obývací pokoj s jídelním stolem

Úklid jako třešnička na dortu

Konečná fáze před finální nabídkou nemovitosti k prodeji je samozřejmě důkladný úklid. Uklizená zahrada udělá dojem, ale uvnitř nepořádek? To ani náhodou! Tím se vše pokazí. Odstraňte přebytečný a zbytečný nábytek, prostor bude vzdušnější a opticky větší. Umyjte okna, podlahy, vyperte záclony, vyleštěte zrcadla, vodovodní baterie, sprchový kout, kuchyňskou linku…zkrátka celou nemovitost načančat jak nevěstu.
Na koupelně, wc a kuchyni si dejte opravdu záležet. Říká se, že dobrá hospodyňka se pozná právě podle toho, jak má uklizeno v těchto místnostech. A spousta zájemců o koupi si přednostně prohlíží právě tyto místnosti. Je to taková vaše vizitka. Vše musí působit čistě, funkčně a hygienicky nezávadně.

Finančně náročnější modernizace

Pro ty, kteří disponují vyšší částkou na účtě nebo víc nakrmeným prasátkem, je zde ještě pár návrhů na další zvýšení ceny nemovitosti. Investujte do moderních technologií. Zrekonstruujte starou elektroinstalaci, v souvislosti s touto rekonstrukcí můžete automatizovat domácnost, např stínění oken, dálkově ovládané rolety nebo markýzy, podlahové vytápění, automatické otevírání dveří garáže nebo brány. Modernizujte kuchyň a koupelnu. Investujte do inteligentních technologií zaručujících bezpečnost domu nebo bytu. Tyto investice vám zajistí nadstandardní prodejní cenu.

Konečná cena a nabídka

Posledním, ale velice důležitým krokem, je určení správné ceny. Dávejte si pozor, abyste byli stále objektivní. Špatně stanovená cena oběma směry (přeceněná a nebo pod cenou) může hodně zájemců odradit. Zjistit si, v jaké cenové relaci se prodávají nemovitosti v okolí, zohlednit kvalitu vaší nemovitosti, úpravy, modernizace, oprostit se citově od nemovitosti a mít střízlivý pohled, dát tomu všemu svůj čas a trpělivost.
Pokud nemáte odvahu prodat svou nemovitost sami, není žádná ostuda oslovit kvalitní realitní kancelář, která se o vše postará od A až po Z. Včetně dobrého nafocení, odborných služeb i kvalitní propagace. Pak už jen můžete domlouvat termíny schůzek s případnými zájemci o koupi a těšit se na jejich návštěvu.

Prodej nemovitosti